20090426
20090422
Bu aralar -muhtemelen siz de denk gelmişsinizdir- "kızlar arasında" diye bir internet sitesi kurulmuş. Kız olmanın 50 bin güzel yanını buluyorsun -ki onu da bulmuşlar da rekora koşuyorlarmış- ve sonunda Berkecan diye bir çocuk elbise giyip turluyormuş falan filan.
Hani elbise giymiş giymemiş umrumda değil de hatun olmanın örneğin bir güzel yanı sünnet olmamaksa diğeri de yaz sıcağında tşşak gibi kokmamaktır her halde.
Hani elbise giymiş giymemiş umrumda değil de hatun olmanın örneğin bir güzel yanı sünnet olmamaksa diğeri de yaz sıcağında tşşak gibi kokmamaktır her halde.
20090419
Fatima Spar & The Freedom Fries! Böyle nasıl desem kıpır kıpır, cıvıl cıvıl, enerjik, dinamik, capcanlı bir şey! Fatima ablamızın bir solo, grup olarak da iki albümleri var ama ben hepsinin içinden en çok ZirZop'u seviyorum. Yaptıkları müzik beni çok keyiflendiriyor. Örneğin: Bosa Noga. Yenileniyor insan canım.
20090417

Birkaç sene önce Olimpos'a gitmiştim -ki o konuya daha sonra değineceğim- oturduğumuz barda bir müzik çalmaya başladı. Daha önce duymadığım bir ses, merak edip kim olduğunu sordum ama bardaki çocuk ismi g.tünden uydurduğu için bulamamıştım. Birkaç sene sonra adının Onur Uzunismail olduğunu öğrendim. Sahne adı ise Onor Bumbum. Kendi web sitesi güzel olmuş bence. Ayrıca myspace'te de sayfası var; bu 1, bu 2, bu da 3.
Catégories:
dana beyin,
hafta bitmemiş olsa da,
olympos
20090414
Özellikle sınav zamanı kendimi gerekli ya da gereksiz bin türlü şeyle oyalayabiliyorum. Misal Türk Dil Kurumu’nun büyük sözlüğünü elime alıp başlıyorum yeni kelimeler öğrenmeye. Gerçi büyük sözlükten ziyade TDK'da “Türkiye Türkçesi Ağızları” bölümünü daha çok seviyorum.
Örneğin bu ayla ilgili daha önce duymadığım -duyduysam da hatırlamadığım- bir sözcük “öküz soğuğu”. Nisan 15’ten sonra olan ve ortalama 6 gün süren fırtınanın adı, sitteisevir. Şimdi bu sözcüğün kime ne gibi bir faydası olur onu bilemem ama ayın 15’i geldi. Demem o ki, kâselere dikkat, üşütmeye gelmez.
Nisan ayıyla ilgili bir de ata sözü var: Kork abrilin beşinden, öküzü ayırır eşinden. Abril Yunan kökenli bir kelime olup nisan demekmiş, abrilin 5'i ise nisanın 18'ine tekabül ediyor. Daha çok Rize'de yaygın olan bir inanış. Yaz geldi diye havalara girmemek lazım diyor yani sonra ampir olunur!
Örneğin bu ayla ilgili daha önce duymadığım -duyduysam da hatırlamadığım- bir sözcük “öküz soğuğu”. Nisan 15’ten sonra olan ve ortalama 6 gün süren fırtınanın adı, sitteisevir. Şimdi bu sözcüğün kime ne gibi bir faydası olur onu bilemem ama ayın 15’i geldi. Demem o ki, kâselere dikkat, üşütmeye gelmez.
Nisan ayıyla ilgili bir de ata sözü var: Kork abrilin beşinden, öküzü ayırır eşinden. Abril Yunan kökenli bir kelime olup nisan demekmiş, abrilin 5'i ise nisanın 18'ine tekabül ediyor. Daha çok Rize'de yaygın olan bir inanış. Yaz geldi diye havalara girmemek lazım diyor yani sonra ampir olunur!
20090412
20090410
İşte benim yeni oyuncağım: Olympus Trip 35.
Dün babamın verdiği Canon’u yaptırmaya gitmiştim Ahmet abiye. Bunun işi uzun dedi ben de objektifi kullanabileceğim başka bir kasa almaya karar verdim. O vakte kadar da elim boş kalmasın diye -sağ olsun- bu makineyi verdi bana. Hiç aklımda yoktu aslında Olympus almak ama deneyeceğiz artık.
Filmi taktım, bittiğinde fotoğraflar nasıl çıkacak heyecanla bekliyorum.
Dün babamın verdiği Canon’u yaptırmaya gitmiştim Ahmet abiye. Bunun işi uzun dedi ben de objektifi kullanabileceğim başka bir kasa almaya karar verdim. O vakte kadar da elim boş kalmasın diye -sağ olsun- bu makineyi verdi bana. Hiç aklımda yoktu aslında Olympus almak ama deneyeceğiz artık.
Filmi taktım, bittiğinde fotoğraflar nasıl çıkacak heyecanla bekliyorum.
20090408
Bandoları hep sevmişimdir. Belediye bandosu olsun veya askeri bandolar olsun, onların ellerinde her müzik başka güzel oluyor. Söz gelişi, bizim burda her cuma çarşıda mini konser verirler -kırmızı kırmızı- ve ben bayılırım orda onları dinlemeye, kalabalıkla birlikte coşmaya. Ne güzel!
Yaşasın bandolar!
Yaşasın bandolar!
20090405
1980 Beyrut doğumlu Jehan İstiklal Barbur. Bir ses ancak bu kadar dingin olabilirdi galiba. Myspace'de Uyan'da olmayan şarkılarını da dinlemek mümkün. Fakat biz şimdi "la vie en rose" dinleyelim.
20090403
Şu polaroid filmleri bu kadar pahalı olmasa çok şahane olacak. Hayır geçen sene 10 lira verip makineyi aldık, şimdi fotoğraf çekebilmek için her seferinde 30-40 lira veriyoruz. Olmaz ki yahu! Gerçi yine de bir daha film üretmeyeceklerini öğrendiğimden beri bu durumu takmıyorum. Lütfen bitmesin, gitmesin!
Save Polaroid!
Save Polaroid!
20090402
20090401
Ucundan tutmuş bi balığın
almış başucuna koymuş
her gece denizi görebilmek için rüyasında.
ve kırık dökük bi aşkı
en "bitmiş" yerinden alıp beyaz kağıtlarının arasına koymuş
sence niye?
almış başucuna koymuş
her gece denizi görebilmek için rüyasında.
ve kırık dökük bi aşkı
en "bitmiş" yerinden alıp beyaz kağıtlarının arasına koymuş
sence niye?
Birkaç sene önce Faika Hanım'ın eski blogunda okumuştum ilk kez bu şiiri. Sonra diğerlerini de buldum. Şiirin sahibi Özlem Tutar. En az bu kadar güzel cümleleri, şiirleri var. Ne mutlu.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)


