20090426

Bir haftayı daha devirdiğimize göre müzik zamanı gelmiş demektir. İstanbul'dan dolu dolu bir ses Tülay German. İsim yerli, şarkı yabancı: Summertime. Sağlıcakla!

20090422

Bu aralar -muhtemelen siz de denk gelmişsinizdir- "kızlar arasında" diye bir internet sitesi kurulmuş. Kız olmanın 50 bin güzel yanını buluyorsun -ki onu da bulmuşlar da rekora koşuyorlarmış- ve sonunda Berkecan diye bir çocuk elbise giyip turluyormuş falan filan.

Hani elbise giymiş giymemiş umrumda değil de hatun olmanın örneğin bir güzel yanı sünnet olmamaksa diğeri de yaz sıcağında tşşak gibi kokmamaktır her halde.

20090419

Fatima Spar & The Freedom Fries! Böyle nasıl desem kıpır kıpır, cıvıl cıvıl, enerjik, dinamik, capcanlı bir şey! Fatima ablamızın bir solo, grup olarak da iki albümleri var ama ben hepsinin içinden en çok ZirZop'u seviyorum. Yaptıkları müzik beni çok keyiflendiriyor. Örneğin: Bosa Noga. Yenileniyor insan canım.

Fotoğraf: Mina Angela

20090417


Birkaç sene önce Olimpos'a gitmiştim -ki o konuya daha sonra değineceğim- oturduğumuz barda bir müzik çalmaya başladı. Daha önce duymadığım bir ses, merak edip kim olduğunu sordum ama bardaki çocuk ismi g.tünden uydurduğu için bulamamıştım. Birkaç sene sonra adının Onur Uzunismail olduğunu öğrendim. Sahne adı ise Onor Bumbum. Kendi web sitesi güzel olmuş bence. Ayrıca myspace'te de sayfası var; bu 1, bu 2, bu da 3.

20090414

Özellikle sınav zamanı kendimi gerekli ya da gereksiz bin türlü şeyle oyalayabiliyorum. Misal Türk Dil Kurumu’nun büyük sözlüğünü elime alıp başlıyorum yeni kelimeler öğrenmeye. Gerçi büyük sözlükten ziyade TDK'da “Türkiye Türkçesi Ağızları” bölümünü daha çok seviyorum.

Örneğin bu ayla ilgili daha önce duymadığım -duyduysam da hatırlamadığım- bir sözcük “öküz soğuğu”. Nisan 15’ten sonra olan ve ortalama 6 gün süren fırtınanın adı, sitteisevir. Şimdi bu sözcüğün kime ne gibi bir faydası olur onu bilemem ama ayın 15’i geldi. Demem o ki, kâselere dikkat, üşütmeye gelmez.


Nisan ayıyla ilgili bir de ata sözü var: Kork abrilin beşinden, öküzü ayırır eşinden. Abril Yunan kökenli bir kelime olup nisan demekmiş, abrilin 5'i ise nisanın 18'ine tekabül ediyor. Daha çok Rize'de yaygın olan bir inanış. Yaz geldi diye havalara girmemek lazım diyor yani sonra ampir olunur!

20090412

Memleketimin güzel seslerinden bir diğeriyle karşınızdayım. Bu haftanın sesi Jülide Özçelik.

Kendinle Kalırsın
Söz-Müzik: Jülide Özçelik

20090410

İşte benim yeni oyuncağım: Olympus Trip 35.

fotoğraf: S. GENÇ

Dün babamın verdiği Canon’u yaptırmaya gitmiştim Ahmet abiye. Bunun işi uzun dedi ben de objektifi kullanabileceğim başka bir kasa almaya karar verdim. O vakte kadar da elim boş kalmasın diye -sağ olsun- bu makineyi verdi bana. Hiç aklımda yoktu aslında Olympus almak ama deneyeceğiz artık.

Filmi taktım, bittiğinde fotoğraflar nasıl çıkacak heyecanla bekliyorum.

20090408

Bandoları hep sevmişimdir. Belediye bandosu olsun veya askeri bandolar olsun, onların ellerinde her müzik başka güzel oluyor. Söz gelişi, bizim burda her cuma çarşıda mini konser verirler -kırmızı kırmızı- ve ben bayılırım orda onları dinlemeye, kalabalıkla birlikte coşmaya. Ne güzel!

Yaşasın bandolar!

20090405

1980 Beyrut doğumlu Jehan İstiklal Barbur. Bir ses ancak bu kadar dingin olabilirdi galiba. Myspace'de Uyan'da olmayan şarkılarını da dinlemek mümkün. Fakat biz şimdi "la vie en rose" dinleyelim.

20090403

Şu polaroid filmleri bu kadar pahalı olmasa çok şahane olacak. Hayır geçen sene 10 lira verip makineyi aldık, şimdi fotoğraf çekebilmek için her seferinde 30-40 lira veriyoruz. Olmaz ki yahu! Gerçi yine de bir daha film üretmeyeceklerini öğrendiğimden beri bu durumu takmıyorum. Lütfen bitmesin, gitmesin!

Save Polaroid!

20090402


Basil
: Teach me to dance..
Alexis Zorbas: Dance? Did you say...dance? Come on my boy... Together.

20090401

Ucundan tutmuş bi balığın

almış başucuna koymuş
her gece denizi görebilmek için rüyasında.
ve kırık dökük bi aşkı
en "bitmiş" yerinden alıp beyaz kağıtlarının arasına koymuş
sence niye?


Birkaç sene önce Faika Hanım'ın eski blogunda okumuştum ilk kez bu şiiri. Sonra diğerlerini de buldum. Şiirin sahibi Özlem Tutar. En az bu kadar güzel cümleleri, şiirleri var. Ne mutlu.