20090318

Une beauté de village: Şirince

fotoğraf: S. GENÇ

Şirince’nin şirinliğinden ya da tarihçesinden bahsetmeyeceğim. Bu konularda kaynak derya deniz. Şu güzelim yerde ne yenir, ne içilir biz bir ona bakalım. Evet, çeşit çeşit gözlemesi de türlü türlü şarabı da var. Ancak hepsinde aynı lezzeti bulmak pek mümkün olmayabilir. Her gittiğimde yemek yediğim tek bir yer var, o da “Özlem”. İsterseniz bittabi bulabileceğiniz gözleme çeşitleri yine mevcuttur. Benim tercihimse -yöresel- ev yemeklerinden yana. Bir börülce bu kadar mı güzel olur ! Mevsiminde gittiğinizde yemeden dönmeyin derim ben ya da siz dönün sonra biter filan bana kalmaz, üzülürüm. Kendi yaptıkları yoğurt ve ayran deseniz bir harika! Bu kadarla sınırlı değil hâliyle , eminim ağzınıza layık çok güzel yemekler bulabilirsiniz. Köy meydanından yukarı doğru çıkan -sağdaki- yokuştan biraz yürüyünce görürsünüz zaten, karşısında -adını hatırlamadığım- bir pansiyon var. Hemen gelmeden karşılıklı iki “şarapçı” var. Tatlı şarap seviyorsanız “şeftali şarabı” enfes! Dönüşte uğrarsınız belki :)

Afiyetler ola!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder